Dethär me blogg e lite jännä, ibland blir man trött o tråkig. O de känns som om man varken har tid eller lust me just, ja en blogg. Med små steg har en viss längtan till att skriva blogg endå smygit fram hos mig, sådär ungefär lika i smyg som det blivit höst.

I år känns hösten bra, jag har längtat bort från hettan, från det eviga solskenet och drömt om kyliga friska mornar och mörka kvällar – ja o nu e dom här, hur skönt är inte det?

Jag ska börja sakta o se om det känns bra 🙂 känns som om ett nytt kapitel påbörjats med en ny frilla, och med nya tankar o funderingar. Det är mycket som ändrat sen jag sist skrev men också mycket av det gamla som finns kvar.

Jag har rusat hem genom regnet och tänker nu häva i mig något jag inte kan få nog av, finska (stulna) äpplen, turkisk jogurt, med pecan nötter och kanel, dip dip, o nam..

