Jag åkte iväg på fredagen till mitt käraste hemma hem. Och GUD vad skönt de var, på fredagen bada jag bastu, alldeles för mig själv, åt kex mamma hade köpt åt mig och såg på Muuttohaluton poikamies, somnade med Matthew på hjärnan. HUR kan en man vara så snygg som han? Han är nog utan tvekan den snyggaste mannen EVER!


En sånhän sku int va helt fel 

På lördagen var det Syysmarkkinat o hela lilla stan var helt vimsig, men jag träffade gamla kompisar, köpte skor (jaa-a här har jag gått omkring i Tampere o letat o letat och då jag går in i första skoaffären i Lojo så e dom bara där), drack kaffe och läste ELLE.

Jag känner mig lite sjukling, kroppen värker sådär lagom men inte tillräckligt för att jag skulle kunna påstå att jag e sjuk.

På kvällen planterade jag nya blommor på fafas grav o sprang på min dröm man i butiken. SÅKLART hade jag på mig mina fulaste kläder och mitt hår var en rufshög på huvudet. Han sa hej o såg glad ut, frågade om jag varit på lenkki. Jag ljög o sa jo, bara för att det ens lite sku ändra det faktum att jag såg alldeles grym ut. Sen sa han saker jag inte ville höra, och så var han borta, och jag tryckte delete på min telefon och låtsas att han inte finns.

På kvällen träffade jag Marjo och drack te och diskuterade livets gång. (läs:män) -Men aren’t that complicated, they’re kinda like plants!!! So true, varför spenderar vi timtal på att analysera saker dom inte ens tänker på.. oooh frustrerande??

Idag har jag gått i  den underbaraste lilla staden som förbereder sig för höst

Innan jag åkte hem med en glatt viftande kompis och konstaterade att ju närmare Tampere man kommer blir träden gulare, kramades jag med pappa och skrev under ett par papper där lovar ta ansvar för ett bygge, heh, mitt första 🙂

Nu sitter jag hemma och efter en LÅDA (6 st.) Mars-glass, känner jag mig beredd att ta emot nästa vecka.. (nehepp, jag kommer aldrig att lära mig att inte vräka innan sovdags)

 

