Jag träffade mitt ex idag, honom jag en dag älskade så att mitt hjärta tänkte sprängas. Samma minut som jag såg honom hade jag på känn, nu händer det.. nu kommer orden jag grubblat på, som vuxit inom mig i ett år. Jag sa åt honom hur extremt lessen jag är över att han gjort mig så cynisk, lessen för att jag inte mera ser på kärleken på samma sätt  som förr och lessen för att jag skyllt på mig själv så länge. Att jag är så lessen över att han sårat mig så illa och över att jag efter våra nästan två år var så slut i både kropp och huvud att det tagit mig ett år att äntligen kunna vara arg på honom och inte fundera på vad JAG gjorde fel.

Jag vet att han aldrig menade något illa, men just nu känner jag mig otroligt stark för att ha kunna säga det åt honom, att jag äntligen fick fram dom orden jag sökt efter i ett år. Jag är glad över att det äntligen äntligen inte mera kändes nånstans. Och jag vet att jag kanske låter bitter, men jag önskar honom allt väl, det sa jag också, och jag vet att då han hittar den rätta kommer han att förvandlas till en underbar man, en som tar hand om sin kvinna. Han är nsäll och fin, det vet jag. Jag var aldrig den rätta och kunde aldrig bli det heller, vi var fel helt från början, och nu märker jag hur otroligt glad jag är, utan honom, och hur fel vi var för varanda.

”Forgive, sounds good
Forget, I’m not sure I could
They say time heals everything
But I’m still waiting”

Min väntan är över, och jag är så otroligt glad över det.

