Idag har jag suttit på jobbet länge, och mänskorna som har kommit och gått har kommenterat vädret som ruskigt och äckligt och fult. -Hyi ku siel on ruma ilma. – Onpa kammottava vesisade. Jag visste ju att när jag äntligen kom ut i den våta oktoberkvällen skulle jag älska det, o så blev det. Duggregnigt, skymning, lampor och virvlande blad. Fattar int hur jag gått i 25 år och hatat hösten, för just nu känns det som att jag får all min energi från de mörka kvällarna, de gula bladen och regnet.

Idag var det höst på riktigt kändes det som, då jag gick på en matta av lönnblad.

Då jag ska hem brukar jag gå till stan via Hämeenpuisto, bara för att det är något hemskt skönt med parker. Just nu har vi Eurooppalainen tori i Tammerfors, vilket betyder franska ostar, bakverk, tvålar, korvar och oliver. Choklader och glassar från Italien och churros o karkkin från Spanien. Rätt mysigt var det dessutom

Imorgon ska jag dra söderut igen, därför står packning, städning och tvättande på to do-listan för ikväll. Först ska jag bara tända några ljus på balkongen, dricka en kopp äppelkanelte och lyssna på James Morrison. Sköna sköna höst ♥

 

