Vad skönt att ha fått sova länge och gott. Har inte varit hemma ett veckoslut på ja, kommer inte ens ihåg. Igår efter jobbet drog vi på afterwork men ett gäng. Det blev en helt trevlig kväll som började med biljardspel på Esplanadi, mat och vin på Jack the Rooster och slutligen lite coctails på ett hotell. Jag som var trogen mina vanor åkte hem med tians buss.

Den mörknande kvällen på Tampella, så otroligt vackert

och min The River på Jack the Rooster.

När jag satt i bussen påväg hem ringde killen som skulle komma till mig idag. Han sa att han inte kan komma för att hans kompis har födelsedag men att han nog kommer nästa veckoslut, too late my friend sa jag, och avslutade samtalet. Fult att säga men jag blev så otroligt lättad, nu kan jag bara glömma bort honom (vilket kommer att ta mig en nanosekund).

Och därför OH sköna lördag, kommer jag idag att göra precis det jag vill, gå på kaffe, vandra omkring på stan, kanske se på film, äta gott och mysa för mig själv för vad är nu bättre än det – jo att få mysa med en vän, men det jag har lärt mig av killen ifråga var att jag just nu har det så otroligt bra för mig själv, just såhär som det nu är.

