Då jag bodde i Valencia snubblade jag över Butternut pumpan. Den är otroligt god men lite svår att få här, ja eller inte svår, men den finns här en så väldigt kort stund. Idag hittade jag perfekta pumpor på Stockmann och visste genast vad jag idag skulle äta. Soppa på pumpa, morötter och apelsin.

Dethär var ingredienserna som blev min mat idag. Jag skalade morötterna och pumpan, skar dem i bitar, och stekte dem i grymma mängder smör, kokade dem i apelsinsaften jag pressat och vatten. Blendade i blendern med grädde, värmde och kryddade. Sen vispade jag lite Creme Fraiche och rostade fröna som jag noggrant tagit ur pumpan och åt. Herregud vad gott det var!

Åt det med ett härligt luomurågbröd som jag köpte i saluhallen idag och smör, äkta riktig god smör, mm.. Sen släckte jag lampan för att njuta av min mat.

Sjukligt gott, fast jag själv säger..

