Det är så otroligt skönt att få ha tid, tid att vakna upp sådär sakta o skönt på morgonen, tid att ligga i sängen o vänta på att det blir ljust ute. Tid att lägga ihop en megafrulle o att brygga te, sådär på riktigt. Jag hade den skönaste morgonen på mannaminne, tände några ljus och vaknade så småningom under täcket.

Så klädde jag på mig, lagade håret, knöt det nya pärlhalsbandet runt halsen och gick till stan. Hälsade glatt på julgranarna på Stockmann och gick via de finaste små butikerna till andra ändan av vår stora gata och reste hem, herregud vad skönt att bara få gå omkring utan att ha brottom. Så gick jag hem via butiken och gjorde majonnäs, stekte tortillas, skar upp tomaten och avokadon, rev morötterna och pysslade ihop en lunch som såg ut såhär.

(Det gröna är majonnäs, jo för sini den e gjord på avokado olja)

Snart ska jag ut på länk med en liten Miia och sen blir det tvätt och dammsugande för hela slanten. (Jag ska bara vila en stund breve min mage som idag ter  sig som en ballong av den största sorten.) Hur härligt är det inte att ha tid att göra små saker som man inte normalt har tid med, att vakna upp i lugn o ro, gå på stan, göra lunch from scratch och ta en liten middagsvila. Idag är tiden väldigt uppskattad här i röda huset.

