Jag har haft ett underbart veckoslut, har bara chillat och gjort just det jag har kännt för. Idag har jag inte just gjort något, men pysslat på me allt smått under dagen. Började med dunderfrulle igen och läste i sängen tills jag inte mera täcktes ligga under täcket.

Lagade en superhälsosam sallad med bovete, tonnfisk, majonnäs, tomat, romaine och olivolja och toppade med bruchettakrydda och peppar.

 

 

 

Mera mat blev det då jag gjorde en rödbetsgryta. Älskar rödbetan då den ens för en stund får hela världen att se rosa ut. (Mitt kök var fullt me små röda prickar, likaså var mina kläder)

Hälsosamt det också, nu tänker ni att herregud vaad har hänt, var är sockret och smööret?

 

Sen drack jag kaffe (nu sku Jen o Mikael stöna till o säga att kaffe som e blandat me nå smak e int kaffe) men jodå, Coconut Coffee av Mokkamestarit, bryggde jag me min alldeles egna Aeropress. Toimii!

För att göra de ännu godare hällde jag i lite kardemumma och kanel, bara för att det är November.

 

 

 

 

Efter min kaffestund tog jag fram dammsugaren, jo ja vet att de e söndag men jag trotsade lite alla regler här. Dammsög balkongen och hemmet och efter att sladden igen hängde i skåpet tömde jag balkongen och tvättade alla blomkrukor.

Nu kan vintern komma, o enligt väderleken ska de snöa och vara -5 grader om exakt en vecka, kul för mig då jag ska resa och sitta på tåget. Kul.

O så borde nån tvätta min fönster, somtur att de e mörkt konstant just nu så man eg inte ser hur smutsiga de är.

 

Så har jag stickat, en prototyp till en panta. Ja har ingen aning om vad de heter på svenska. Få se vad det blev av den? Just nu ligger den under en våt handduk och några antikböcker i badrummet för att bli plattare.

 

 

 

Kvällen avslutas med lite mer ätande, handen upp den som var hemskt förvånad över att jag IGEN äter. Persimoner från Spanien. Hemskt kivoga o lite sådär slemmiga i mitten, känns lite som en stor klimp i krämen dedär där i mitten, men det känns eg ganska kul i munnen 🙂

 

Så har jag smort in mitt huvud med kokosolja eftersom mitt hårbotten håller på att bli sahara. Ikväll ska jag ännu ta en dusch, dricka lite te och se på en film. Hoppas ni haft en lika skön söndag ♥ Kram

