Herregud det har hänt så mycket på bara 5 dagar. På torsdag morgon åkte jag iväg till hufvudstaden på skolning. Då jag stod vid busshållsplatsen och väntade på bussen stannade en bil vid hållplatsen och ut steg en snygg man, han frågade om jag behövde skjuts eftersom jag hade väska, han var också påväg till tågstationen. Jag vill skrika JA, men inne i mitt huvud hörde jag mammas röst : Man får aldrig åka med främmande mänskor. Resultatet var att det jag öppnade munnen och sa: Nej tack bussen kommer just. Och han såg på mig som om jag sku va galen, blev häpen och steg in i bilen. Har ångrat det sen dess. Han var jätte fin och vad om han var the one?

Skolningen var superbra, men tung, min hjärna gick på övervarv. Då det blev kväll smög jag ut i ett regnigt Helsingfors, gick till CocoVi bar på Skillnaden och drack en Valkoinen norsu.

Skrev ett par mail medan jag drack denna smoothie som var gjord på mandelmjölk, cashew, camu camu, salt, optiMSM, lucuma och aloe vera.

(Sonja käy ihmeessa kokeilemassa, ota tosin joku muu maku, Kampin Ruohonjuuressa on toinen.)

 

 

 

Sen shoppade lite onödigheter och sprang på en gammal arbetskompis. Mitt hotellrum var extremt skönt, sov på Torni i ett jugend rum. Rummet var runt för det låg i ett torn på baksidan av hotellet, med fönster mot innergården. Och hotellsängen ja, heaven. Sprang ut mitt i natten i regnet och träffade Ville. Vi satt och drack glögg till två.

 

 

 

 

 

 

 

Det blev fredagmorgon och jag steg upp för att vräka. Finns de nåt bättre än hotellfrulle. Jag avnjöt min frulle tillsammans med dagens tidning. Och så checkade jag ut. Hejdå!

 

 

 

 

 

 

 

Stormen kröp så småningom mot Helsingfors, och då kursen slutade kl tre snöade de så att mitt pendolinotåg var försenat. Jobbade hela tågresan och hemma i Tammerfors, sprängdes min väska, jag var sur och trött. Men då jag gick till tågstationen träffade jag en solstråle från södern och så blev allt bra.

Vi åt och drack, såg på Joulutarina och grät. Lyssnade på musik och grät och trötta som vi var somnade vi (eller jag mest) genast efter tie. På morgonen vaknade vi och snarvalde. Såhär hade vi det

Linds sprang ut i snön till sin moster och jag lockade håret, klädde på mig klänningen, mejkade och tog en taxi till Stefan Richters Steakhouse. Det blev mat, snaps, skratt och nya bekantskaper.

Med magarna mätta åkte vi till ishallen för att se på Ilves-HIFK och efter det fortsatte kvällen med lite coctails. Då jag kl 02.15 åkte taxi hem med värden var jag trött men nöjd över mitt beslut att fungera som värdinna. It as all worth it, nya connections, nya utmaningar och studiegrejs. Spännande tider hörni!

Superbra dagar, mycket nytt att lära sig, kloka tankar, kloka mänskor. Och en härlig vän som hämtade med sig mycket glädje, en skön stämning och en liten fin bock ♥

