Dagens sång är It’s the most wonderful time of the year. O såhär har det varit hos mig hemma ikväll. Sköna sköna fredagkväll. Har kramats med min kompis som jag köpte från saluhallen. Lagat lite marinad och lagt den i en plastpäse där den får suga i sig goda smaker o plaska i den goda såsen till imorgon. Dubbelmarinerad oxfile ska det bli.

 

 

 

 

 

 

 

Så har jag lite städat och tvättat. Lite diskat och pratat i telefon med en favoritkille.

Och nu ser det ut såhär

Risgrynsgröten puttrar på spisen, den ska ätas på julfrullen imorgon hos den minsta Miia. Brynte smöret så det doftade nötter och i med mjölken i små mängder åt gången, älskar doften och ljudet av min lilla gröt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hittade en liten hyacint i blombutiken och hoppas den ska slå ut i största prakt under veckolsutet. Hem hittade också ett stort granatäpple och finska luomuäpplen från saluhallen.

 

 

 

 

 

 

 

Jag vet har fotat mina ljus 100 gånger, men vad gör nu några gånger till. Här väntar grisen och hjärtat på pepparkaksbaket som ska äga rum på söndag morgonen. Idag ska jag ännu städa lite grann, ordna och ställa undan. Ha en skön kväll sötaste. Njuut av julfiilise, herregud så jag älskar den.

