Tack Gud för tt det är fredag, och inte en sekund i förväg. Jag är trött och har väntat på helgen, massor. Idag gick jag till jobbet istället för att ha tagit buss. Såhär såg min morgonsömniga duggregniga stad ut klo 07.50

Jag träffade snabbis min boss vid Ilves och så gick jag vidare och tog mig igenom jultorget som ännu sov. Jag måste säga att jag verkligen gillar jultorget i Tampere. Den är liksom äkta och fin, det doftar gott och det rostas kastanjer och braente madler där, herreguud så jag älskar domdär braente mandlarna som jag vräkte i Köpenhamn för några år sen. Dessuotm får man gluhwein och eggnog. Ja stämning helt enkelt, julsånger, granris och ljus. Fint. Dessutom är min stad ju så fin med sina valoviikot som sträcker sig ut ävet till alldeles små gator med blommor, muminfigurer, tulpaner, ugglor och stjärnor.

 

 

 

 

 

 

 

 

På jobbet var det coocoo igen och halv fem packade jag sakerna och stormade till saluhallen och köpte kött och ost och åkte buss hem, Nu sitter jag här med Antti Tuiskus julsånger i örat och kokar risgrynsgröt 🙂 skööna skööna fredag.

