Jag har just kommit hem från jobbet, efter 13 timmar borta hemifrån kan jag inte ens beskriva hur skönt det var att öppna dörren till ett hem som doftar pepparkaka, hyacint och jul. Jag fällde en glädjetår och det var nästan som att nån skulle ha kramat mig och de underbara varma dofterna omgav min trötta kropp. Herregud så jag blev lycklig.

Jag är förövrigt väldigt trött, efter 2 timmars sömn förra natten har jag fått kämpa riktigt rejält att inte somna på min palaver idag. Men vänta bara, när jag ska lägga mig idag blir jag urpigg genast när huvudet rör dynan. Fattar inte vad det är med mig nu? Antagligen är jag hemligt nervös för julgubben, han kommer ju redan på lördagen.

Så har jag ätit lite rester från igår, men nam vilka rester det var. Nu ska jag lite julpyssla, imorgon blir det jobbets jullunch på Stefan Richters ( ni vet Master Chef kocken från Finland) restaurang (gudomlig mat) och sen jultorg med finaste lilla Miia. Nu frossa pepparkakor

EDIT: Dagens julsång: denhär har jag haft på hjärnan helt hela dagen också på mötet där allt mycket allvarligt dikuterades, sjöng jag ”poroja tuhatkunta tadattada tadattada pärskii ja kuopii lunta tadattada tadattada” för mig själv..

