Jag tänker skriva ett inlägg fast jag jobbar. För idag har jag varit duktig och tagit mycke bilder. Herreguud vilken dag, skrek så på jobbet att mitt bälte sprack. Kul va?

Men så hade vi jullunch och jag blev domnad av Xante glöggen, rödvinet och Apple Ice winet som har blivit min stora favorit. Vi åt julmat på Stefans Steakhouse som är absolut den bästa restaurangen jag nånsing ätit på i Finland. Jag menar herregud så köttet är perfekt, alldeles perfekt! Dethär åt vi:

Kylmäsavustettua lohta
friseetä, kurkkua ja kaviaari-creme fraiche

***

Talvikurpitsakeittoa
kanelia, vaahterasiirappia ja paahdettuja kurpitsansiemeniä

***

Grillattua Clare Valley Gold -härän sisäfileetä
bordelaise-kastiketta, yrtti-perunasosetta ja tryffelin kera paahdettua palsternakkaa

***

Suklaa Trio

suklaakakkua, tummasuklaamoussea ja suklaajäätelöä

Och såhär såg det ut:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Då vi är typ 40 personer uppskattar jag verkligen firmans insats, det lär int ska va så hemskt billigt. Och chefen kom och skålade med alla och tackade för ett fint år.

Så duunade jag på, och med röda kinder avslöt jag för att avbryta klo 18 för att gå till jultorget med en liten tomte. Vi drack eggnog med grädde och gott var det, och så snöade det.

 

 

 

 

 

 

Måste faktiskt påstå att jultorget i Tampere e väldigt väldigt lyckat, doft, stämning, musik allt är supertrevligt och dom har verkligen lagat det fint med röda stugor och granar och ljus. Tammerfors samarbetar med Essen och jag tror det synns på ett bra sätt, gluhwein, eggnog och varma alkoholdrycker, brända mandlar och kastanjer. Nam

Denhär lilla stärnar bjöd mig på eggnog och lyste upp den mörka kvällen med sitt humör ♥

 

 

 

 

 

 

 

Så kom jag hem via Stockmann och dom sista juluppköpen. Åt granatäpple, älskade min hyacint och var storförtjust i alla julkorten jag fått. Nu ska jag fortsätta jobba. Loong hours.. Men va gör de, snart e de jul o sen får man vila. Kram

