Hej, idag har jag försökt undvika tanken om att det fortfarande kommer att vara vinter här uppe i norra karelen ännu i april. (Jag vet, eget fel att man bor på norra lofoten, men endå).

Jag har suttit på kurs hela dagen. Usch vad tråkigt. Och han som höll kursen började dagen med att kolla på min stjärt och säga att it’s a daem fine butt, och fråga om vi kunde gå på pizza efter kursen, det viskade han åt mig innan kursens början. (Jag fick kväljningar och tackade nej åt mannen som var i samma ålder som min PAPPA!). Kiva att ha sakliga mänskor omkring sig.

Sen har jag köpt ett nytt te, ett grönt med smak av päron. Jag som inte är en hejdare på päron tyckte att det doftade alldeles urtjusigt i butiken och köpte den trots att jag visste att te aldrig smakar som dom doftar (tyvärr), MEN, denhär e faktiskt riktigt trevlig och vacker att se på för den har jasminknoppar. O så smakar den varm öl, och idag då jag kom hem frysande drack jag en kopp av mitt ölte och det var nam. Så win win liksom.

Efter att ha surats en stund för dagens onödiga kurs och för att jag fryser hela tiden låtsades jag att det var sommar.

 

 

 

 

 

 

 

Har sett på mina tulpaner och blundat för snön ute. Och så tände jag mitt balkongsljus. Den doftar vaniljglass.

 

 

 

 

 

 

 

Köpte citroner och mango bara för att det ser trevligt ut i min fruktskål och sen har jag ätit tre koppar jordgubbar. Här med ölteet. Nam.

 

 

