Hej alla små solskensbarn. Idag mår jag bättre och så skönt det är. Nästan inge magont (jag är så glad att det inte blev nå värre blindtarmsgrejjer) och så känns huvudet lättare och snoret i huvudet kommer glatt ut när jag spolar med min kanna, utan honom, noshörningen skulle jag nog vara lost.

Idag var jag till läkaren efter att ha jobbat lite på morgonen. Han skrev två dagar till sjukledigt och så gick jag via akademen för att köpa ett kuvert. Hah, ni vet nog hur det går när man går in till akademen, ut kom jag med två böcker och flera kort. Ja just det. Men oh well, kokboken har jag velat ha länge och så ville jag läsa nåt på svenska.

Boken heter Falling Cloudberries av Tessa Kiros som är typ Finsk-Cypriotisk Engelsk. Och vilka vackra bilder. Det finns bilder på hennes släkt, svartvita gamla, Iso Isä står det på en. Hennes mammas små berättelser. Hon har bott i Italien, Grekland, Afrika. Boken är så vacker. Och som hon säger ”Families, grandmothers, people cooking from their hearts in different places of the world. I respond to that far more than I would just to an elegant, senseless and soulless meal that I would have to pay a lot of money for. Food is something that brings and weaves places, people and time together. Det är ”the spirit” i boken.

Sen fick jag en massa onödigt med posten idag som: Teräsrakenne-tidningen, Lenkkilehti (nå gratisreklamtrams och Apteekin hyllyltä. Hohho, men ärligt talat kommer jag nog att bläddra igenom dom också 🙂

 

 

 

 

Så har jag två filmer One day, fast Linds sa att den inte har ett lyckligt slut och en gammal goding från stenålderstider, Sweet Home Alabama med Reese Witherspoon. Idag när jag kom hem såg jag att Makuuni dessutom har 50 % rabatt på alla filmer må-tors före klockan 15. Hmm hmm.

Nu ska jag chillaxa.

 

