Idag ska jag åka hem ti mamma. Det är så länge sen. Har varit hemma senast på julen. Shit vad tre månader ba flyger förbi. Men jag tycker att de ska bli skönt med mamma, guddöttrar, kompisar, fest, vaari, papsi och alla fina. Oj vad jag redan väntar. I’m comin’ home ♥

Mina arbetskompisar frågade varför jag fortfarande kallar mitt mamihem för mitt hem. Njaa jag vet inte, eller jovisst vet jag, orkade bara inte förklara det för dem. Tammerfors är mitt hem och jag älskar mitt hem här, och trots att mammas hem (där de nu bor) aldrig har varit mitt menar jag kanske mera stället, den lilla byn, alla mänskorna, vännerna, doften av mammas bröd, mammas mat, doften av mamma, mammas vackra händer, pappas prat, värmen av alla dem man kramar, bekanta man vinkar åt på gatorna.  Alla de som väntar på mig och som jag väntar på. Mamma o pappa. Famo o vaari. Alla bekanta platser. Att få köra omkring med prinsessan. Med att få åka hem menar jag då kanske fiilisen typ som ”Home is where your heart is”. Och hemmet här är lägenheten. Det som ryms på mina 28 kvadrat. Och dethär hemmet går att flytta på, det andra -aldrig.

Så att så 🙂 oj vad jag väntar på att få komma HEM

 

 

 

 

 

 

