Och så var påsken förbi och jag sitter hemma i min stol och tycker det är skönt med egen tid och tystnad. Visst var det en urskön påsk och just nu tycker jag faktiskt att det är lite jobbigt att genast imorgon bitti måsta gå på en palaver och ta itu med vardagen igen. Jag har vräkt som en dåre och svettats på nätterna pga en alldeles för mätt mage – lär jag mig aldrig? Nehej, tydligen inte. Såhär har min påsk varit

Vi har alldeles sjukligt mycke snö i Tammerfor och jag är ganska ledsen över det. I Åbo blommade tussilagona och det fanns knappt nå snö. Men se bara då man tar sig någrahunra kilometer norrut. Såhär ser det ut hos mig. Inte en chans av att se ens lite asfalt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dethär har jag ätit, och hundra andra saker till, karkki och påskägg. Pashan fattas, herreguud så jag älskar den! Jag frågade mamma om det var så att det egentligen inte var så mycket socker i den? – Nä bara ett kilo, sa hon. Och 2 kg kvarg, och smör.. Jaha kul. Men herregud så gott det är!

 

 

 

 

 

 

Mamma bakar ♥

 

 

 

 

 

Så har jag besökt denhär lilla kaffetanten. Hon dricker mera kaffe än sin gumo och då kaffet från hennes röda kopp tog slut sa hon : Ännu mera, mamma, mera. Och så sörplade hon i sig kaffet med lillfingret i luften 🙂 haha vilken sötnos.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O så rullade jag ner till min barndomsudde med mätt mage, kallt men underbart vackert. Och så fyndade jag vårens första blåsippor.

Nu ska jag duscha o se på nån film och bara chillaxa resten av kvällen, hääärlit!

 

 

