Dethär veckoslutet har jag bara varit, haft pipi mage och vakat. Men va gör nu det egentligen då man bara kan hänga hemma på dagarna. Det har varit grått och duggigt, och för mig får det regna så snön smälter bort fort fort. Det som jag däremot har gjort är att se på serien iholla. Har ni sett på den? Herreguud va den e bra. Jag är totalt hooked. Och sträcktittade på de 9 första avsnitten igår. Och nu vill jag se, men ska försöka att se på några avsnitt i taget så den ska räcka längre.

En superbra serie med äkta mänskor, äkta känslor, man fattar att alla andra har samma problem samma tankar, att man inte är ensam med livet.

Det är ganska comforting att se kvinnor i samma ålder 28, 27 med så olika liv, med så olika drömmar, tankar och märka vad bra man har det och att man inte är ensam singel, att dom andra också kämpar med samma problem med männen, kärlekslivet och att det inte är så lätt fast allt utåt skulle se ut som en dröm, som jag ibland tänker ”bara jag kunde ha hennes liv” men kanske inte, kanske man aldrig riktigt vet vad som eg döljer sig under ytan. Och kanske man bara ska vara lycklig för det man själv har.

Och herreguud så jag tycker synd om Maria, tack Gud för att jag inte har hennes liv, samtidigt som man på nåt sätt börjar ”lära känna” kvinnorna önskar jag att hon skulle få lite mod och kasta sin skräpgubbe. Men livet är ju inte så svartvitt. Titta alla, den bästa serien sen SATC!

