Hej vänner! Jag e tillbaka igen, just nu händer det så mycket varje dag att jag inte riktigt vill hållas med. Lycklig är jag och livet känns underbart! Idag är det första Maj och det är nästan lite galet att tänka på hur tiden ba flyger fram, Camilla skrev just om det i sin blogg, om tid, smarta ord. Min sista månad i Tampere har börjat, 4 veckor jobb och så får jag en veckas semester. Utan ett hem är jag fortfarande, men jag litar på att mitt hem väntar på mig där nånstans.

Jag har firat första maj väldigt lugnt, igår städade jag uppe på vinden, var grådammig men duktig, nu är vinden redo för ett flytt, onödigt skräp bortkastat och tomma pafflådor radade vid dörröppningen för att fyllas med böcker, koppar och kärl.

Idag vaknade jag lite för tidigt, det tycks ha varit allmänt just idag, låg i sängen, pratade med mamma och såg på netti-tv (Linds de är det bästa). Tvättade lakan och annat byk och så kokade jag en kopp jordgubbste, lackade naglar och läste Elle mat på balkongen.

Lite bilder som jag hittade i telefonen ska jag väl dela med mig

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Brevet från Aalto universitet, solnedgång med piknik på Pyynikki. En söndagsresa med bostadshunt till Hufvudstaden och världens godaste latte.

Och så bilden från idag. Sköna sköna maj, välkommen!

 

 

