Har sovit hemma första gången på några dagar och så skönt det var, att vakna upp av sig själv till ljudet av regn. Har fått världens halsont och känner mig allmänt värkig och skräpig i kroppen, men det ska väl gå om. Mixade ihop en superhälsosam smoothie av ägg, svarta vinbär och olika pulver, det smakar väl inte så gott men min mage tycker om de, och så för att göra det hela ännu godare tog jag min fiskolja.

 

 

 

 

 

 

 

Så har jag bläddrat i mina favoritkokböcker för lite inspiration för dagens middag. Det ska bli halvvarm sallad på örtgratinerad nypotatis, varma minitomater, avokado och rucola och sen ska vi ha grillad lax med lite sås på turkisk jogurt, citron och basilika.

Har lyssnat på Jason Mraz nya feelgood skiva medan jag städar bort onödiga saker, sorterar böcker och funderar hur och var jag bor om två veckor.  Nästa vecka ska jag iaf köpa lavendel och en till vit hortensia som flyttar till mannens balkong, vill ju ha det skönt medan jag dricker mitt morgonkaffe där 🙂

Nu ska jag klä på mig och hoppa ut i et småduggigt Tammerfors, butikerna är öppna idag i centrum för att Eurooppalainen ruokatori is in town. Jag ska bara handla och komma hem för att fortsätta med mitt städprojekt. (Varifrån kommer alla dessa böcker, och oj vad jag älskar dem alla!).

Ska dessutom beställa en extra tågresa från VR nu för deras erbjudande Tampere – Helsinki 9 € tar slut idag, så då har jag en extra resa till stan då jag får sug att komma och hälsa på 🙂

Ha en skön dag finaste ni!

