Igår hade jag min flyttdag, var ledig från jobbet förutom en liten sväng jag gjorde dit för att packa ihop ett kontrakt. Men herregud vilken tung dag! Slet och bar frå arla morgonstund till sent på kvällen och Olli kom vid femtiden var jag redan helt slut. Hyrde en magpaketbil och åkte racerfart genom stan med ett lass till hans föräldrar och ett lass till honom. Och mängden saker jag bara har slängt är enorm! Tror jag gjort av med hälften av vad jag äger.

Mitt nya hem är ett kaos efter att alla mina sopsäckar och lådor anlänt igår. Jag försöker att inte stressa killen, för jag kan bara tänka mig att det känns konstigt för honom att plötsligt ha både en mänska och hundra saker i sitt hem. Min nya nyckelring passar fint med mina nya nycklar och idag ska jag packa upp allt och städa lite så det så småningom kan bli vårt hem. Fast det känns konstigt att säga vårt hem, har aldrig flyttat såhär till nån utan det har alltid varit tillsammans med nån. Hoppas det snabbt känns som mitt också.

Efter noll sömn (jag måste ha gått på övervarv) har jag kommit till jobbet till sju för att nångång på kvällen hinna hem igen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Innan flyttrumban gick jag till stan och tog en stor Latte och läste tidningen i lugn o ro i solskensväder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inte ett så långsamt farväl, men ett kärt farväl till ett hem som varit med mig om mycket, fyra år. Så mycket gläde och vänner väggarna sett, men också sorgetårar och så jag har gillat mitt hem så mycket. Men som det såg ut åtta på kvällen igår var det inte längre detdär varma hemmet, bara ett par vita väggar. Och efter en liten vemodig stund kände jag lättnad över att dethär med flytt äntligen är över, NU kan jag börja leva vidare igen utan stress om ett nytt hem och njuta av det som väntar på mig innanför ett par andra väggar.

