Herregud vilket veckolsut. Perfekt. Inget annat behövs, bara det jag har och just nu känns livet bara så härligt. På fredagen satt jag ute på afterwork i solen och drack kaffe med en kompis, kom hem till den finaste och hans sockerpärla. Lekte och skrattade. Lagade mat medan den andra nattade och myste med bubbligt vitt vin och lax med nypotatis. Satt uppe länge och pratade. Sov och vaknade till rösten av ett litet skratt.

Åt morgonmål i saluhallen och shoppade ärter på torget. Lekte i parken, gungade och kom hem till ett hem som äntligen känns som ett hem, ett hem som doftar hem och där ljuden är från ett hem som jag alltid önskat mig. Skratt och prat, inte längre ett tyst hem utan ett hem med liv. 

 

 

 

 

På lördag kvällen åkte en efterlängtad vän till mig. Miia kom från hufvudstaden och jag var lycklig. Hon gjorde chokojordgubbar, sådär som back int the good old Valencia times (ja tiden har förgyllt alla minnen.) Och så hade jag köpt rosévinet som har varit så fotat i allas bloggar och visst var det ju gott. Vi drack vin i parken, pratade jobb, det är vi bäst på för vi förstår varandra så bra, har samma åsikter och brinner för samma saker. Så köpte vi glass och kaffe och just innan regnet öste ner följde jag lilla diamanten till tåget. Vilken härlig kväll! Underbar! Kom hem, åt godis från makuuni och såg på favoritavsnittet av SATC; I love a charade. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

På söndagen blev det värsta cinnamon rollsen till morgonmål och godis och film och nachos och pussar.

 

 

 

 

 

Husdrömmar. Kaffe med Tuomas. Regn. Dammsugande män och trötta händer och fötter och till sist, just innan sömnen tog över, en diskussion om vad språket betyder för mig och vad jag saknar, och så somnade jag överlycklig över en som förstår och framför allt vill förstå. Vill lyssna och vill vara där, just nu, just idag och just med mig.

”Some people are settling down, some people are settling and some people refuse to settle for anything less than butterflies”

