Den andra är sjuk och flunssig. Det spöregnar ute. Mina skor luktar våt hund. Himlen är svart och den kyliga vinden tränger sig igenom min kavaj. Shortsen jag satt på idag är alldeles för kalla. 27.6.2012. Jobb, trötta ögon. Ett mail som fick mig att le. Framtidsplaner om att vara vuxen – banksaker. Ett varmt hem. Tankar om att se på The Holiday – är det för tidigt att se den ultimata julfilmen (eller kanske Love Actually?). Kaffe, nam. Juggis med kokos, torkade körsbär och kakaonibs. Tvättmaskinen brummar i badrummet, likaså diskmaskinen i köket. Ett tyst hem, äter en persika och drömmer om varmare sommardagar med ett nytt pass som jag sökte idag,  färska sidor som jag hoppas blir fyllda av stämplar från länder när o fjärrarn. Canada, Cuba, New York, Köpenhamn och Valencia, drömmer jag om. Kanske en dag?

 

