Alla vet att jag är världens sämst på att ha koll på mina pengar. Jag tänker som så att eftersom jag får så lite så vad gör nu det om allt endå far. Ja menar vi lever bara en gång så man kan ju unna sig nåt trevligt då och då. Så tänker inte alla kan jag berätta och bra så, annars skulle det nog råda totalkaos på all ekonomi här i världen.

Idag har jag tagit tjuren i hornen och stigit in i banken för att diskutera mina pengar (ja eller hur det skulle se ut om jag hade pengar). För det första diskuterade vi mitt studielån och det gick okej, nu har jag en plan och allt dethär med skuld känns inte så illa mera. Efter studielån gick vi in på egendom och bostad och vi gjorde en ganska bra plan på det också. Jag vill ju ha allt under kontroll men eftersom jag både har noll koll och noll motivation för att ta reda på ekonimigrejs har jag totalt försökt glömma allt som har att göra med pengar.

Kvinnan på banken var trevlig och sa att allt nog ordnar sig och det tror jag med. Det känns iaf bra att veta att man nu har betalningplaner och att man KANSKE (ja väldigt kanske faktiskt) en dag kan köpa ett eget hem.

Visst är vuxenlivet rätt krångligt – men skönt att kan få lite hjälp på vägen.

