Idag slog det mig hur skönt det är att inte måsta gå till jobbet. Det är som att nu hinner man göra allt det man på riktigt vill göra. Som att nu när man inte behöver göra allt onödigt trams på jobbet kan man likosm keskittyä olennaiseen. Vilket såklart betyder vakna när man vill, äta god frulle, cykla, gå på länk, simma, dricka kaffe med vännen, gå på skönhetssalong, köpa jordgubbar och glass och njuta. Trots att vädret inte är något att hurra för njuter jag oerhört mycket av semestern.

Imorgon ska vi dra söderut, Hufvudstaden, Lojo, Ekenäs och Hangö. Can’t wait!

 

 

 

 

 

 

 

Det var så hett under länken att jag bestämde mig för att ta ett dopp, av med byxorna och i sjön. Svalkande och skönt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Studio Feel It och en megakopp kaffe på Cafe La Famille.

 

Och på hemvägen, med jordgubbar och glass i väskan, satt jag och tänkte hur lyckligt lottad jag är då jag äntligen får njuta av semestern. Kommer att bli superkiva att åka söderut imorgon. Vill visa mitt hem och varifrån jag kommer åt den andra. För visst är södra Finland det vackraste Finland som finns ♥

