Oh herregud så jag har mått illa idag, vaknade tidigt av en liten röst och sen dess har jag varit lite halv. Såg på The Descendants (inget som är värt att se) och kände hur migränen smyger fram. Och usch så jag mådde illa. Har inte haft sådär ont på länge, så ont. Huj, som tur kunde jag spy och det hjälpte men usch vilken känsla! Jag antar att det är symptom på att jag imorgon måste gå till jobbet (HUJ) för första gången på 4 veckor. Nåja, ska föröska förtränga det ännu ett halvt dygn.

Min sommarlovsresa till Helsingfors var alldeles ljuvlig. Faktiskt just det jag behövde. Fina Sonja öppnade sitt hem för mig och jag kunde komma och gå som jag ville, och på kvällarna hittade vi på roligheter. Älskar att gå omkring för mig själv utan ändamål och bara se och höra på allt, mänskorna, vädret och livet.

 

 

 

 

 

 

 

Den godaste hamburgaren och vinet på Kämp med Sari. Och en Latte to go från La Torrefazione, mina absoluta favorit!

 

 

 

 

 

 

 

Sötaste Sonja på härliga Cafe Regatta, jag är SÅ tacksam för allt, hon tog så väl hand om mig ♥ ! Och lite comfort food; risgrynsgröt på Hagnäs torg (alla alla som bor i Helsingfors ska NU ta sig till Hagnäs och äta gröt, herregud så gott!)

 

 

 

 

 

 

 

På kaffe på Johan & Nyström HÄRLIGT! (Dit ska ni också gå, SÅ mysigt, finns på skatudden, så mycket te och kaffe att man inte vet vad man ska ta sig till).

 

 

 

 

 

 

 

Tog en sväng till Sveaborg och åt sommarens bästa jordgubbar på en bänk alldeles allena, såg på de konstiga molnen och funderade på livet.

 

 

 

 

 

 

 

Tack Helsingfors och tack söta vänner, ni är fina ♥ (Miia och Sonja påMattolaituri, där vi spenderade en onsdag och gjorde världen till en lite bättre plats)

 

