Sitter hemma i underkläder trots att klockan snart blir åtta. Frågade Olli igår om man verkligen MÅST till jobbet om man inte vill, han sa att han tycker att man verkligen inte behöver.Oj om det skulle vara möjligt, kunde väl fortsätta med min semester en månad till. Men det händer bara i drömvärldar och snart måste jag väl skärpa mig.

Tänker dessutom avslöja att jag redan saknar, saknar efter hösten. (Det är väl lite olagligt att längta efter hösten just nu som man borde övertyga sig själv om att ”vielä on kesää jäljellä” sådär som alla andra gör.) Men det är augusti och då händer det något i min kropp. H&M katalogen kommer fylld me tröjor och ylle, mössor och vantar, strumpbyxor. Äpplen mognar och åkrarna blir bruna. Kvällarna mörknar och man kan så småningom tända ljus,  herregud så jag redan saknar till tiden då man kan dra på sig mössan för alldeles första gången.

Nåja i vilket fall som helst ska jag inte drömma om hösten just nu, utan klä på mig snällt och åka till jobbet. Suck.

