Just nu e jag litte trött i ögat och själen. Så mycke händer, så mycket att vara orolig för (samtidigt som jag för första gången känner mig lugn över att allt nog kommer att ordna sig). Så många tankar, så många tårar, så många saker som jag kommer att sakna, så många saker som kommer att ändra. Trots allt det ska jag försöka vara tapper, modig och inte tappa tron. Känns trögt att vara på jobbet, dethär här känns så oviktigt just nu, än sen med pengar, än sen med väggar och golv och balkar, än sen med kontrakt? Vad har dom för skillnad liksom?

Han som är så fin, har varit underbar, tröstar, pratar och skrattar, sådär som he used to. Han är utan tvekan en av de finaste jag vet, med så mycket sorg i hjärtat kan han fortfarande vara den han är, med ett varmt hjärta och ett strålande leende. Han är min hero och jag önskar att livet ger honom allt det goda, det är han värd.

Missähän sut tehtiin?
Tähtien tuolla puolella, muovailtiin huolella.
Kaunis rakas ihminen
Sä olet ainutlaatuinen
Mitä vastaan tuleekaan,
toista sua ei milloinkaan ♥

 

När det gäller att vara tapper är det nog han, mannen, som är tapper. Och jag önskar jag kunde bära ens hälften av det han bär på sina axlar.

 

 

