Höst. September. Lyktor. Yllesockor. Ljus. Äpplen. Idag är det första september och så jag har längtat efter höst, kalla mornar, mörka kvällar, kyligt, lätt att andas, en möjlighet att klä på sig många sköna lager av ylle, känna värme i kroppen, dricka te. Massor massor me te. Mysa hemma, inne, under filten, och äntligen e de okej att göra det.

För mig innebär hösten också mycket nytt. En ny början. Ett nytt liv (eller kanske inte ett nytt liv för jag vill bära med mig allt det som tidigare hänt, för det är just alla dom minen som format mig till den jag är idag, speciellt vill jag ta med mig allt det jag lärt mig denhär sommaren) . Igår sa jag upp mig från mitt gamla jobb, skrev under ett nytt arbetskontrakt och tog en lägenhet. En ny stad, ett nytt hem, en ny skola, en ny arbetsplats, nya mänskor, gamla vänner, familj. Samtidigt som det är vemodigt att lämna staden som varit mitt hem i sex år är det minsann dags att komma tillbaka hem. Hem till de jag längtat efter i så mänga år.

Hoppas att den nya början hämtar med sig nya saker, lycka och glädje, värme och skratt. Jag vet att den dörren jag stänger bakom mig, lämnar jag på glänt, för alla minnen för alla vänner att fortfarande vara en del av mig. Lyssnar på en liten flicka skratta och babyprata i köket, den lilla flickan kommer jag att sakna så det river i mitt hjärta, men hon kommer att bli en stor, fin duktig flicka och jag hoppas hon blir lycklig vart hon än går och vad hon än väljer att göra.

Och så har jag bara ett önskemål: Please September, be gentle with me ♥

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

