Oh vilken skön helg. Har druckit massor kaffe (älskar hela proceduren med mutterpanna) ätit världens godaste korvsås och lipat av kärlek.

På fredagen såg vi film och så tog jag en länk i det bästa av väder, blåst, dugg och kyligt.

På lördagen fick vi finbesök av en liten prinsessa Oh så jag älskar henne! Lek, läs och så såg vi på mumin. Fattar inte hur ett par små händer, fötter, ögon och allt kan vara så fina att ha. Åkte till stan för att träffa old friends, Teemu och Marjo, så länge sen senast och vi konstaterade att vi blivit gamla; Marjo sov i ett hotell och Teemu klipper gräs på sin gård. Herregud liksom! Kom hem till en sötsugen större en och rusade till butiken för att köpa glass. Glassen bjöds med varm chokladsås, banan och varm peanutbuttersås.

Tanke: Kommer att sakna andetagen, andetagen som jag nu får somna till varje natt. Lugna långa andetag och små snabba. Älskar att lyssna på andetag, de är livet, lugnande trygghet. ♥

På söndagen vaknade jag 05.55, vilken perfekt tid att vakna, stiga upp och laga lite pancakes. Söndagen var förövrigt en sunday blues en igen, men ett samtal av en fin vän och restaurangbeskök med en annan räddade dagen som bemärktes av frosseri. Uäk.

Morgonstunden som var guld värd.

Buttermilk pancakes med smör, maple syrup och banan (min hade även chocolate chips ) och sen kaffestund med en egengjord Reeses piece, mm.

