Gick med halsduken virad runt huvudet till Nylandsgatan på torsdagkväll för att möta den finaste lilla stjärnan. Det blåste så jag tänkte att hoppas hon inte flyger iväg i den mörka kvällen, men då varma armar omfamnade mig var hon där och inte bland trätoppar och vindens virvlar. Vi öppnade dörren till Fleuriste, ett varmt hemlikt cafe som också är en blombutik. Gammal fransk musik spelades och självbakade pajer, kakor och bullar spred sin mysiga doft i det lilla utrymmet. Hunden, den gamla guldfärgade goldenretrivern lyfte knapt sina ögonbryn då vi klev över den för att sätta oss ner och öppna våra hjärtan.

 

 

 

 

 

 

 

Vi satt och pratade män, starka kvinnor, trötthet och krafter. Och jag sög energi av henne den kvällen. Hon grävde i sin gröna väska, log och tog fram en liten snögubbe av vit choklad, åt mig, bara för att jag så älskar julen och för att första snön föll förra veckan ♥

Gå dit, Fleuriste, Nylandsgatan 13

