Det har hänt så mycket i mitt huvud under de senaste dagarna, så mycke tankar. Så många uppfinnanden.

12

Finland blev 95 år och jag drack morgonte och slöade inne hela dagen. Natten därpå sov jag!!! HERREGUD, jo-o sov. 7 timmar. Jag var sprallig som en hoppglad groda och firade med morgonmål på Ekberg. Gott.

3

 

 

Träffade en gammal arbetskompis och tog honom på kafferunda. Det blev Johan & Nyström på skatudden ♥ (smått kär i den unge baristan) och Kaffecentralen och Kaffa Roastery i Rödbergen. Köpte te, med smak av Lussebulla och den doftar himmel, som nygräddade lussebullar, och smakar super. Mitt kök doftar lusse. Nami, årets bästa te, ja kanske historiens godaste!

 

1415

 

 

 

 

 

 

 

 

Idag har vi julgått på stan med Sonja. Köpte saker endast åt migsjälv (det var ju inte så smart, va?). Julmarknaden i Kiseleffs hus rekommenderas varmt! Stockmann är ju inte heller riktigt fel såhär i juletider. (Har dock trots hårt sökande, tappat julfiilisen. Where are you Christmas, why can’t i find you?)

1617

1820

Moroccan oil, äntligen! Och en kökshanduk jag velat ha länge. Så fin.

2119

 

 

 

 

 

 

 

 

Just nu, sitter jag på golvet, klickar hem julklappar (så behändigt!) och dricker lussete. Och titta! Mitt finger! Jag blev så glad då jag bytte bandaget, den ser så bra ut! Tjock e den, men ser verkligen bra ut nu, jeij! Kommer att bli bra dethär!

