Ojoijoij, ojoijoi. Den lilla stan hade klätt sig i Vinterskrud. Valoviikot lyste upp hela allt. Skrattade så min mage blev sjuk. Blev fin i håret. Fick kramar. Åt lunch sådär som förr med en kompis sådär som förr. Åt munk på Pyynikki, den bästa munken som finns, färsk rykande varm rakt från köket. Besökte Joulutori. Drack kaffe. Fick lavendelolja, och blev hälsad av många bekanta ansikten som förr hörde till min vardag.

46

78

910

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Och herregud den staden är mig kär. Kändes lite konstigt att gå där, där jag en gång gått, varje dag. Men samtidigt kändes det också bra att återvända hem. Min färd har gått vidare och det känns bra – även om Tammerfors alltid alltid kommer att ha en speciell plats i mitt hjärta, som hem, stad och en plats som gett mig så många fina minnen ♥ Tiäräkkö, oot mulle rakas

