Hej hej (speciellt Linds o Camilla) här kommer det utlovade blogginlägget! Har haft lite torka, för både bloggläsandet och skrivandet. Det har liksom bara inte blivit av fast jag nog har fotat och tänkt att nu. Men det händer så mycker mer just nu, eller kanske inte fysiskt, men i mitt huvud, oh boy, där jobbas det hårt.

Jul, ja det är faktiskt julafton om två nätter. Kan inte riktigt tro att det är sant. Har aldrig haft såhär lite julfiilis som i år. Men under veckoslutet ska jag ha lite julbak och paketera dom få klapparna jag har, kanske det väcker julkänslan.

Dethär har jag gjort under de senaste dagarna

SAMSUNGSAMSUNG

 

 

 

 

 

 

Tyckt att skatudden är extra fint i vinter och julskrud. Köpt lussete på Johan och Nyström och vandrat i snöstormen.

SAMSUNGSAMSUNG

 

 

 

 

 

 

Spontanbeslutit att gå och se på Lucia, sett Sininen viiva- konstverket över Unionsaxeln och tyckt att Kluuvis snöflingor är lite extra fina.

2SAMSUNG

 

 

 

 

 

 

Ätit lussebulla och sett den finaste chokoboxen på Stockmann.

74

 

 

 

 

 

 

Bullat upp till en liten lillajulsfest för Lojovännerna. Köpt blommor och glögg. Använt mitt nya förkläde.

38

 

 

 

 

 

 

Lillajulsfesten började med chokopepparkaksbollar, nötter, pepparkakor, glögg, och annat smått tilltugg och avslutades med en ärlig spysjuka av den enda som aldrig drack något.

910

 

 

 

 

 

 

Andra advent blev tredje advent och jag kokade risgrynsgröt och njöt alldeles för mig själv. Lyx.

SAMSUNG6

 

 

 

 

 

 

Eftersom mitt finger så småningom blivit bra kunde jag igen träna, ingen Elixia precis, men så mycket bättre! Dog lite efter träningen. Och så har de tidigarna mornarna börjat med en smoothie, sådär som alltid. Och NU äntligen blir det 5 dagars semester. Herregud vad skönt det ska bli.

Hade finbesök av Sonja igår, vi åt risgrynsgröt och Sonja fick mandeln, hoppas den fyller alla hennes drömmar! Fick en så fin juklapp av henne ♥ trots att hennes vänskap ensamt är den bästa presenten man kan få.

Idag ska jag shoppa de sista klapparna, baka och njuta. Imorgon blir det träning med Päivi och lite till julbak. Och tidigt på julaftonsmorgonen blir jag hämtad av två kära tomtar. Nu får du komma, längtade jul.

 

