Gälit att de e JULAFTON imorgon. Heelgalet. Har stökat och packat julklappar, bakat och hunnit ut en sväng. Nu sitter jag på golvet och är urmatt. Het dusch och säng, det är planen för resten av kvällen

1820

 

 

 

 

 

 

 

 

På årets julklappar har jag skrivit ord från julsånger. Tänkt efter nogrannt och sen skrivit, tog mig tid, men vad roligt det var.

1925

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Har rullat ihop Bounty åt Farmor.

2128

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Varit ute, ett par gånger. Sandudd va helt fullsmockat av mänskor redan idag. Men ooh vad det var fint väder, perfekt vinterföre. Drog luft i lungorna som alder förr. Gotta love winter.

2622

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Och för eder som undrar hur mitt finger ser ut dessa dagar är svaret här. Förbannat sjukt men bättre blir det. Konstigt länge har det tagit nog.  3 veckor sen jag skar. Blarr. Och så bara måste jag ta bild på pappas Whiskey, såg fint ut i sin bruna wrap.

2723

3029

 

 

Bounty och bulla. Min mommo hade som tradition att baka julbulla. Man fick den så man kunde äta på morgonen, samtidigt man såg på Joulupukin kuumalinja. En gubbe åt flickorna och en gumma åt pojkarna, ni fattar. Hon var bäst på att baka julbulla. Jag ville fortsätta tarditionen och föra den vidare och bakade min första julbulle förra året. Inte så lyckat. Lite bättre i år men fortfarande a loong way to go 🙂

Nu ska jag ännu packa, sen sova. God Jul på er alla fina där ute ♥

